Вівторок, 19.03.2024, 12:09
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт Сасівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Сва...

>
Меню сайту
Міні-чат
200
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 91
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вчитель року

            ОПИС  ДОСВІДУ  РОБОТИ


             Класного керівника 9 класу

                    Сасівської  загальноосвітньої

                    школи  І – ІІ  ступенів

                    Свалявського  району

                    Закарпатської  області 
                     Матійків Марини Геогргіївни

 Проблема, над якою працюю в системі виховної роботи класного колективу «Формування в учнів гуманістичного світогляду, суспільно-ціннісних орієнтирів, утвердження загальнолюдських морально-етичних норм»

                                                     ТВОРЧЕ КРЕДО

«Щоб вести дітей за собою, необхідно самому рухатися, не зупиняючись»

   Сучасна школа побудована на класно-урочному принципі освіти. У такій системі стосунки учня і класного керівника є однією з головних умов розвитку  класного колективу.

  Класний керівник — стрижень виховного процесу. Це нитка, яка зв'язує в одне ціле дитину, вчителя-предметника, батьків, громадськість (додаток 1). На мою думку, класний керівник — універсальна особистість. Це і вихователь, і психолог, і соціальний педагог, і педагог-організатор.

  Класний керівник повинен мати мудрість учителя, відповідальність старшого товариша, доброту матері, строгість батька. Адже для учня в школі немає ближчої людини, ніж класний керівник. Кому ж ще можна розповісти про негаразди з предмета, про сварку з товаришем чи про щасливу подію в сім'ї?

  Від класного керівника залежить ступінь сформованості учнівського колективу. Вміння згуртувати навколо себе дітей — великий дар і велика робота. Вміння захопити, повести, відкрити світ — неоціненний скарб справжнього педагога. Захоплення вчителя стає захопленням учнів. І хочемо ми того чи ні, але, оскільки діти зовні схожі на своїх батьків, риси характеру класного керівника переходять у характер вихованців. Адже байдужість породжує байдужість. І лише вогонь породжує вогонь!  

У кожної людини є будинок - не просто житло з дахом  над   головою, а місце, де його люблять і чекають, розуміють і  приймають таким, який він є. Одного чудового сонячного вересневого ранку ми з учнями почали створювати свій  будинок, в якому нам разом дуже добре. Це наш клас. Він складається  з будівельного матеріалу з

 

 

особливими властивостями: доброти, гумору, взаємодопомоги, мудрості   і    захоплень. Кожний з нас поклав свою цеглинку в будівництво цього будинку. За цей період будівництва ми встигли подружитися, звикнути один до одного.

             Ми - це наш клас, в якому 16 букв «Я». Кожен з нас - це унікальна, неповторна особа, одна єдина у своєму роді. Тому ми намагаємося дбайливо, з любов’ю і пошаною відноситися до себе і до оточуючих, приймати себе і інших такими, які ми є, тобто відноситися до себе і інших з терпінням і повагою.


 

Починаючи працювати з колективом я поставила перед собою такі виховні завдання:

$вивчити особливості кожної дитини, її фізичний, психологічний стан, сім'ю,   

          індивідуальні особливості і здібності;

$сприяти згуртованості класного колективу;

$проводити роботу з розвитку учнівського самоврядування;

$активізувати роботу учнівського колективу через участь у загальношкільних 

           заходах;

$продовжувати традиції, що започаткувалися у період навчання в початковій  

           школі, розвивати їх.

 

В умовах сучасного гуманістичного виховання завжди намагаюся зрозуміти внутрішній світ учня, створити психологічний комфорт для дітей (любов і повагу вони повинні відчувати постійно), зрозуміти їхні проблеми, співпереживати, бути доброзичливим і тактовним . У побудові  виховного процесу в класі за основу беру :

1) орієнтацію на загальнолюдські цінності;

 

 

 

2) розвиток моральних, інтелектуальних, мовних, естетичних здібностей у про-

    цесі творчої діяльності на основі вивчення потреб, інтересів та запитів учнів ;

3) захист прав і свобод дитини.

 

Підлітковий період - етап дорослішання .  І в цьому віці у дітей з’являється потреба бути учасником, а не лише свідком подій, прагнення заявити про себе вчинком.

 Тому  за мету виховання ставлю :

- формувати освічену, здатну до самовизначення, самовдосконалення,  

  самореалізації  особистість ;

- створити умови для розвитку творчого потенціалу особистості;

        - виховувати цілісну особистість, якій притаманні доброта, гуманність,  

          милосердя ,толерантність ,совість ,чесність ,порядність , правдивість,

          скромність, сміливість, повага й любов до людей.

У процесі організації різнопланових видів діяльності керуюся сучасними концептуальними підходами до організації виховної роботи з учнями (додатки 2,3 ).

     Як класний керівник я досягаю поставленої мети через заохочення учнів до процесу самовиховання, навчаючи їх підготовці та організації колективних творчих справ класу, багато часу приділяю морально-етичному, національному та художньо-естетичному вихованню учнівського колективу, формуванню обов'язку, відповідальності, культури поведінки, тому загальний рівень вихованості та культури учнівського колективу - високий.

             Національну спрямованість виховної роботи в класі реалізовую завдяки навчальній та позакласній діяльності. Виховною метою проведення бесід, позакласних заходів, годин спілкування та інформаційних годин є виховання в учнів патріотичних почуттів, любові до рідної землі, свого народу, готовності до праці в ім'я України, виховання поваги до культури та історії рідного народу, поваги до батьків, прищеплення шанобливого ставлення до звичаїв, традицій нашого народу

 

 

 

Виховна робота у нашому класі – цікава та різноманітна, поєднує в собі традиційні форми та методи роботи класного керівника (години спілкування, класні збори, свята, операції, виставки-конкурси, виставки творчих робіт, відверті розмови, інтелектуальні ігри, турніри)  та  нетрадиційні  (тренінги, проекти,  анкети думок,  колажі, пошукові  ігри,  акції, художні галереї та ін.), застосування яких вимагає органі-зації міжособистісного інтерактивного спілкування в різних видах соціально значущої діяльності: методи педагогічного впливу, методи соціальної взаємодії, методи самоорганізації життєдіяльності школярів.

Згуртуванню учнів класу в єдиний дружній колектив сприяє робота з органі-

зації учнівського самоврядування. Через діюче самоврядування учні мають можливість розвивати свої організаторські здібності, почуття відповідальності, ініціативи.

На мою думку, класні традиції – це те, що об’єднує колектив. У процесі підготовки та проведення Дня іменинника , Дня святого Валентина, свята захисника Вітчизни й 8 Березня кожен учень класу знаходить справу до душі, має змогу виявити свої здібності.

Усі творчі справи готуємо , проводимо та аналізуємо колективно. У класі створено творчу групу з 6 учнів, які є ініціаторами цікавих справ. Сюди входить і староста класу – дівчинка творча, відповідальна. Вона – Легеза Інна - користується авторитетом та повагою серед однокласників. Для окремих виховних справ  пропонує і  свої власноруч складені сценарії.

 

 

Залучаючи дітей до участі в різноманітних громадсько-корисних справах, я намагаюся сприяти розвитку в них громадської активності, привчати їх до дотримання шкільного режиму, єдності педагогічних вимог до учнів з боку викладачів та батьків, спрямовую свої зусилля на корисні, потрібні суспільству справи: добре вчитися, готуватися до праці, берегти природу, охороняти її багатства, турбуватися про збереження історичних пам'яток та інших культурних цінностей, зразково поводитися, допомагати людям.

Постійно здійснюю контроль успішності учнів, підтримую тісний зв’язок із учителями - предметниками. Якщо й виникають проблеми, намагаюся з’ясувати причини і допомогти подолати перешкоди у навчанні. У  кінці кожного місяця відповідальні за навчальну діяльність виписують отримані учнями бали ( окремо на аркуш паперу, який вклеюють у щоденник учня ). Це  дозволяє школярам і батькам звертати увагу на те , з яких предметів потрібно підвищити успішність. З метою контролю відвідування учнями навчального закладу веду класний щоденник.

  Атмосфера в класі дружня, доброзичлива. Усі учні рівні між собою, неповаги  до інших немає. Виховую їх бути чесними, справедливими, об’єктивними, доброзичливими, ввічливими. Думка інших для них є дуже важливою. З іншого боку, кожен – особистість зі своїм характером. Часом бувають впертими, непоступливими. Інколи особисте "я" бере верх, і тоді ці діти забувають про інших учнів класу. Найчастіше це спостерігається, коли відповідають на уроках.  На початку формування учнівського колективу в 5-му класі мала місце  нездорова конкуренція у навчанні . Протягом тривалого часу  була проведена велика робота, доки учні стали адекватно оцінювати свої можливості.

    Навчаю  учнів бачити у всьому красу : в житті, довкіллі , поведінці людей, їхній зовнішності. Проводжу багато бесід про культуру поведінки, спілкування, зовнішній вигляд, красу взаємин з однолітками, друзями, батьками. Обов’язково в ході проведення виховної справи звертаю увагу на естетичну сторону підготовки.

                 У становленні та розвитку учнів спираюсь на допомогу батьків. Батьківський комі­тет працює разом із класним керівником, бере участь в організації класних та позакласних заходів, також співпрацюємо з учнівським комітетом та адміністрацією школи. У роботі з батьками використовую колективні та індивідуальні бесіди, зустрічі за «круглим столом», тренінги. Під час проведення батьківського всеобучу знайомлю батьків з новинками педагогічної літератури для батьків з проблем

 

родинної та батьківської педагогіки, моделюю педагогічні ситуації, які допомогли б батькам розв'язувати родинні конфлікти, що можуть виникати під час спілкування дітей з батьками.

У роботі класного керівника виходжу з того, що дитинство – це не підготовка до життя, а саме життя. Намагаюся допомогти вихованцям пізнати самих себе, розвивати життєві компетенції. З цією метою використовую  різні засоби психолого-педагогічної діагностики  ( додаток 4).

Як і кожен класний керівник знаходжуся у постійному пошуку інноваційних концептуальних підходів до здійснення взаємодії з учнями з метою виховання свідомого громадянина своєї держави.

У виховній роботі зі своїми учнями я керуюся  Конституцією України, Концепцією громадянського виховання, Концепцією національного виховання, Законами України "Про загальну середню освіту”, нормативними документами, наказами, розпорядженнями Президента України, Міністерства освіти та науки, молоді та спорту, обласного управління та районного відділу освіти і науки, молоді та спорту .

Талант в дитині кожній, як зернятко,

Знайдіть його і дайте прорости.

Дар той у неї від матусі й татка,

А ми вже мусимо його знайти!

 

Він колосом могутнім в простір злине,

Порадує усіх і збагатить.

Або ж ще при корінні згине

І згуби тої вам вже не простить...

 

Знайдіть його і людям подаруйте,

Допоможіть пробитися на світ.

Усіх отим талантом зачаруйте

Сьогодні, завтра, через сотню літ...

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz